تبلیغات
کد خبر : 1867 تاریخ انتشار : ۲۲ فروردین ۱۳۹۷

پایگاه خبری تحلیلی عصر بیمه: اگر کوتاهی در زمینه پرداخت حق بیمه از سوی کارفرمایان انجام گیرد، سازمان تامین اجتماعی از طریق شکایتی که کارگر در خصوص ادعای سابقه انجام می دهد به درخواست های آنها رسیدگی می کند.

به گزارش صبحانه،کارگران برای ادعای سابقه باید با همراه داشتن مدارک لازم به آخرین شعبه بیمه پردازی مراجعه کنند . در این صورت کارگران مدارکی مانند فیش حقوقی، حکم کارگزینی، فهرستی از پرداخت کارفرما به بانک و هر مدرکی که اثبات می کند برای کارفرمایی کار کرده اند و کارفرما در پرداخت حق بیمه قصور کرده را و همچنین مشخصات کارگاه و کارفرمای مورد نظر و ایامی که حق بیمه پرداخت نشده را به شعبه ارائه کنند تا کمیته های رسیدگی به ادعای سوابق کارگران تشکیل شود.

گفتنی است، قانون صرفا در یک مورد که بیمه شده اشتغال نداشته و همچنین حق بیمه پرداخت نکرده، مجوز ایجاد سوابق بیمه را داده است و آن در مورد افرادی است که به سن ٦٠ سال رسیده باشند و سابقه بیمه قبلی داشته باشند و می خواهند بازنشسته شوند، می توانند تا مرز ١٠ سال، با پرداخت حق بیمه از سوی بیمه شده، با ١٠ روز حقوق بازنشسته شوند.

سازمان تامین اجتماعی توصیه می کند بیمه شدگان زمانی که اشتغال ندارند با انعقاد قرارداد بیمه اختیاری با این سازمان ، بیمه پردازی خود را داشته باشند تا بین سوابق بیمه ای آنها خلا ایجاد نشود.

 

548 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :